pátek 27. května 2011

Karlín má černou duši a skvělou kávu


Už je to potvrzené! Tentokrát udělám malou výjimku a vlastně sem jen překlopím recenzi ze SCUKu pro ty, kdo dělají tu chybu, že SCUK nesledují. Obrovskou chybu byste totiž udělali, kdybyste se nevypravili do Karlína do Mého šálku kávy.

Pamatujete? O téhle kavárně jsem psala před měsícem, chvíli potom, co otevřeli. Od té doby jsem tam každý týden, takže můj názor není unáhlený a mé závěry založené na náhodě.

Takhle to píšu na SCUKu:

Otevření téhle kavárny byla událost dlouho očekávaná, takže jsem se tam vypravila hned v prvním týdnu fungování. Čekala mě nakysle pikantní kapustová polévka s chorizem, která mě nadchla, hovězí na hořčici s pečeným bramborem a dokonale připravené cappuccino z jarní Tam Dem směsi (60 % Bolivie, 40% Etiopie) od Doubleshotu. Zklamáním byl jen převážně želatinový cheescake. Nechtěla jsem psát recenzi na základě 1. unáhleného dojmu, tak jsem dala téhle kavárně pár dalších šancí a vůbec se nebojím vám jí doporučit.

Stručně, jasně, výstižně. Kavárna se nachází v moderní části Karlína, láká nové obyvatele této čtvrti, zaměstnance Vitry a dalších free-cool-in firem na jednoduchý, ale promyšlený interiér, kterému dominuje parádní cihlová zeď s logem kavárny, dále na stejně jednoduchou ale promyšlenou kuchyni a v neposlední řadě na čerstvě praženou kávu připravovanou opakovaným baristou roku Zdeňkem Smrčkou/jeho spolupracovníky. A láká úspěšně, protože působí stále plným dojmem, i když je teď venku i pár malých stolečků navíc. Jediné, co považuju za opravdu zoufalé, jsou nic neříkající webové stránky, prosím předělejte je!

Šálek je podnik na celý den, který tu můžete zahájit snídaní, což se mi zatím nepodařilo, ale mám to  v plánu, protože je otevřeno i o víkendu. Pokračovat můžete obědem a vybrat si z nabídky polévky, masového/vegetariánského teplého jídla nebo salátu. Polévky jsem tu měla vždy hutné, zeleninové a velmi dobré. Ani hlavní jídla se nenechávají zahanbit, většinou jsem volila maso s nějakou zeleninou a bramborem, jednou jsem si dala zeleninové lasagne a byla hodně nemile překvapená, že pod zeleninou si někdo představuje především houby, které nejím a přála bych si na ně být upozorněná. Když to v Šálku vydržíte u pár točených Bernardů nebo u skleničky vína až do večera, přibude na jídelní tabuli řekněme tak 5 jídel, která jsou natolik lákavá, že můžete mít problém si vybrat (cenové rozpětí 120-200 Kč). My jsme s holkama předevčírem vyzkoušely salát s roastbeefem, vepřovou krkovičku s cuketou a bramborem a kuře plněné mozzarelou a tuším sušenými rajčaty s pečenými brambory s rozmarýnem. Vše bez výhrad, spíše s nadšenými ohlasy. Za to má u mě Šálek body navíc, jsou kavárny, kde bych vydržela hodiny, ale bez pořádného jídla bohužel hodiny nevydržím.

Problematický se mi zdá sladký úsek. Cheesecake fakt není cheesecake, a přestože se personál dušoval, že mé výhrady kuchaři vyřídí, podle předchozí recenze se evidentně kuchař nepolepšil. Vyzkoušely jsme tedy brownies, které jsou překvapivě nízké a navíc z čokolády s pomerančovou příchutí, což by myslím stálo taky za upozornění. Bekrovníček spíš nestojí za řeč, tuhle módu á la medovník bych raději na takové místo netahala. Tak nezbývá než příště sáhnout po jahodové bublanině, která vypadala moc lákavě, i když kulatě nebublaninově.

Trošku nedotažená je podle mě zatím i obsluha. Obsluhujících je moc a na některých ani není poznat, že patří k personálu. Nechci příliš kafrat, asi takhle nějak bych obsluhovala já, kdybych pracovala v kavárně (a teď zrovna o tom intenzivně přemýšlím), ale chtělo by to nějaký systém, školení, koordinaci a každopádně alespoň zástěru. Tady věřím ve zlepšení v čase.

To nejlepší nakonec, tedy káva. Všechna místní káva je pražena v Doubleshotu, když přidáte správné stroje a správné ruce, nemůže to dopadnout špatně. Vybrat si můžete espresso a klasické kávové nápoje na něm založené nebo si můžete nechat připravit některou z jednodruhových káv na drip baru. Když u přípravy budete moct pozorovat Zdeňka Smrčku, třeba se i něco naučíte (fakt se nesnažím nikoho balit, jenom tak blbě zírám, pardón). V těchto dnech v Šálku zaskakuje Adam z Al Cafetera, takže se mile propojily 2 mé oblíbené kávové podniky.

Tak na co čekáte, vyražte do Karlína a držte mi místo!

A myslím to vážně, jděte se do téhle kavárny podívat, možná vás chytí za srdce jako mě a dost možná se tam potkáme.

P.S. A nepodezírejte mě z rasismu, tu černou duši jsem si vypůjčila od Ivana Hlase.

2 komentáře:

  1. ta parodie na tom kha rozhodne skytala prostor pro zlepseni :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jejda kluku, ze ja ti misto Nulapetka zacnu rikat Kafral z Teplakova? Prece v kavarne neocekavas dokonalou thajskou kuchyni, navic se to jmenovalo neco jako asijska polevka... Tak dobre, ja te tam zas vezmu, abys jim mohl odpustit ;)

    OdpovědětVymazat