neděle 20. dubna 2014

Hody hody doprovody, dejte mi vejce syrový!

Já teda nevím jak vy, ale já vajíčka považuju za velké štěstí. Domácí vejce jsou pro mě ten nejlepší dárek. Samozřejmě v původním stavu. Tuhle jsem měla doma vajec přebytek a vzpomněla jsem si na vynikající vaječný koňak, který odjakživa dělala moje teta a my ho chodili jako malí cucat tajně do špajzu. Poprosila jsem o recept a vzhledem k tomu, že u nás jsou velikonoce spíše svátky vajec, říkám si, že je to vlastně tematické. Pokud ještě nemáte nachystanou výslužku pro koledníky, možná by je last minute vaječný koňak potěšil.



Vystačíte docela s málem:

2 šlehačky
200 g cukru (já dala 100 g domácího vanilkového)
1 vanilkový cukr/lžíce vanilkové esence, pokud nepostupujete podle předchozího bodu
5 žloutků
1 lžíce vanilkového pudinku
1/4 l rumu

Připravte si vodní lázeň, nad lázeň větší misku a do ní šlehačky, cukr, žloutky a ten vanilkový pudink. To vše nad vodní lázní šlehejte buď elektrickým šlehačem na pomalé otáčky anebo co možná nejrychleji metličkou, asi tak 10 minut, pak vypněte sporák, sundejte misku a ještě vklidu prošlehejte do vychladnutí. Nebojte, šlo to docela rychle, šlehala jsem ručně a žádné cucky, škraloupy ani nic jiného mě nepotkalo. Nakonec přidejte rum a pořádně promíchejte. Možná vám vaječňák připadá trochu babský, ale já vám garantuju, že tenhle je skvělý a tajně ho budete chodit ucucávat do ledničky.

Tak hodně koledníků čtenářkám a bohatou výslužku čtenářům přeji. Užijte si krásné velikonoční pondělí.

1 komentář:

  1. Určitě je na místě tady také čas od času napsat že ti z vás co máte doma nejenom kurníky pro slepice ale i ty domácí stvoření co ta vajíčka produkují, jsou na tom určitě o kousek lépe než ti, kteří prostě vůbec nemají žádné domácí výroby. Bio je bio, ale domácí je domácí.

    OdpovědětVymazat