neděle 13. února 2011

Když slunce zapadá, tak moje nálada…

Neklesá! No někdy jo, ale určitě ne, když jdu na večeři se Zuzkou, do restaurace, kde se připravují jídla ze země, kde naopak slunce vychází. Plním, co jsem slíbila a informuji vás o čtvrteční večeři v restauraci Miyabi. Pokusím se o to formou opravdového fotoblogu, s krátkým úvodem.

Chtěly jsme vyzkoušet něco nového. Hodně nás lákala restaurace Samurai:  (díky za tip tentokrát posílám jednomu klukovi do Teplákova :-), jenže tam je nejlepší vyrazit v úterý a my byly dohodnuté na čtvrtek. Volba tedy padla na restauraci Miyabi, která na SCUKu frčí. Z recenzí jsem věděla, že prostor je rozdělený na 2 části, jednu hezkou, japonskou, kde se sedí/klečí u nízkých stolků na rohožích tatami a druhou obyčejnou evropskou, kde se sedí normálka u stolu. Rozhodly jsem se pro nestylové, ale pohodlné, sezení u stolu. S výběrem jsme moc neváhaly a daly si zimní degustační menu.

To koukáte, co jsme všechno měly:
Zensai - špenát s tófu a sezamovou miso pastou
Špenát byl pěkně křupavý a miso, což je fermentovaná pasta ze sojových bobů a něčeho, v našem případě sezamu, byla právě díky sezamu nasládlá a moc dobrá. Tofu neutrální, stejně jako můj vztah k němu.
Sashimi San ten mori
Sashimi z tuňáka, lososa a mušle svatého Jakuba. Mým favoritem byla svatojakubka, ale i losos byl mimořádně dobrý. Začíná mě trochu znepokojovat, že syrové věci mi poslední dobou tak chutnají.
Mimono - Buta no kaku ni
Hodně prorostlý vepřový bůček vařený na japonský způsob v nasládlé teriyaki omáčce z cukru, saké, sojové omáčky a mirinu (sladké rýžové víno)... alepoň tohle si myslím. Nedělám si iluze, že ten kousek brokolice, který jsem stejně dala Zuzce, učiní tohle jídlo zdravějším, ale i tak, je to strašně dobré a neměla jsem to naposledy.
Tsukemono
Zelenina nakládaná v soli, v tomto případě ředkev, paprika a okurka. Zajímavé, ale žádná pecka.
Jakimono - Buri šio jaki + Sunomono - namasu
Grilovaná žlutoocasá ryba v mořské soli byla asi nejnormálnější ze všech součástí menu, prostě dobrá ryba, ale žádná zvláštní zapamatovatelná chuť. Spolu s ní jsme dostaly mrkev a bílou ředkev naložené ve sladkokyselém nálevu tak, jake se jí v Japonsku na Nový rok.
Agemono - Tempura moriwase
Smažená  kreveta, lilek, dýně a houba shitake v těstíčku, prostě klasika. Omáčka byla dost nevýrazná, za to shitake byla hodně houbovitá, takže jsem se ušklíbala, protože houby nemám ráda.  
Sushi - ebi nigiri, suzuki nigiri, aburi saba nigiri a kampjómaki
Začneme z leva, kampjómaki mě překvapily nejvíc. Uprostřed řasy a rýže byla totiž nakládaná tykev (asi v sojové omáčce a cukru) a byla hrozně dobrá. Vypadala jako hovězí maso, měla nasládlou chuť a já zas vím, co si budu nově objednávat. Nigiri bylo celkem standardní - kreveta, makrela, sea bass.
Nabemono - Kamo nabe udon
Tak tohle jídlo mi taky chutnalo moc. Silný vývar s udon nudlemi, trošku krvavými kachními prsíčky (nejsem si jistá, že to byl záměr), chřestem, mrkví a Zuzka tam měla i pórek. Tyhle asijské nudlové polévky bych mohla jíst pořád.
Ovoce - jak se to asi řekne japonsky?
Posledním chodem bylo pěkně zralé sladké ovoce, pokud vám přijde divné, že je všechno v páru, jen kulička vína chybí, je to proto, že jsem jí snědla dřív, než jsem misku vyfotila. Dobrá lehká tečka.

Já jsem si chtěla ještě hrozně moc dát tiramisu se zeleným čajem, ale už mi nezbylo místo, tak si ho dám příště. Zuzka už má na další návštěvu vybráno Sumo obentó XXL, ale já bych si ho kvůli tomu názvu styděla dát. Přecejen jsem dobře vychované děvče... tak si asi dám Jokozuma obentó, je stejně velké, jen nemá tak blbý název, takže to nebude vypadat, že hodně jím :-).

Nechali jste se zlákat? Rozhodně doporučuji k vyzkoušení. Tu je moje recenze.

Miyabi, Navrátilova 10, Praha 1

P.S. Ne, že by Zuzka nebyla dobře vychované děvče, jen se nezabývá takovými malichernostmi jako já.

2 komentáře:

  1. Za tu cenu mě to na fotografiích moc nepřesvědčilo, příště tedy zůstanu u Sumo Obento XXL, mého oblíbeného :o).

    OdpovědětVymazat
  2. Omluvte sníženou kvalitu fotografií :-).
    Obenta mě lákají moc, ale na degustačním menu je příjemné, že jednotlivé chody nejsou servírované najednou, nic nevystydne ... Příště tedy obentó, když jinak nedáte.

    OdpovědětVymazat