pátek 4. února 2011

Už víte, co s Valentýnem? A slaví ho vůbec někdo?

Původně jsem měla v plánu napsat nějaké rádoby vtipné povídání, ale pan Cuketka mě předběhl a napsal to hrozně pěkně, koukněte: Sv Valentýn venku - jak přežít.

Tak já se nebudu opičit, ale spíš vám dám pár tipů na restaurace, které mám ráda a prozradím, co si tam dávám nejraději. Tipy jsou to samozřejmě univerzálně platné, Valentýn neValentýn, stačí vyrazit s někým, koho máte rádi. Pořadí restaurací je čistě náhodné :-).

1) SaSaZu - byla jsem tam zatím jen dvakrát a pokaždé jsem byla nadšená. Moc se mi líbí zdejší interiér a taková celkem mimopražská atmosféra, jako by byl člověk třeba .... v Londýně. Zajímavý je koncept podávání malých porcí, takže můžete vyzkoušet více jídel a rozdělit se o ně (můžete začít tak na 3 porcích na osobu, ale určitě si ještě něco doobjednáte). Protože prostředí restaurace je takové klubové, doporučuju místo vína zkusit místní koktejly. Rozhodně počítejte tak s 1.000 Kč/os.
Více zde: SaSaZu.

2) Café de Paris - jedna z mých nejmilejších, ne proto, že je dokonalá, ale proto, že mi tu bylo vždycky dobře. Doporučuji sladit outfit s tmavě červenými tonetkami, které tu mají, nezaváhat nad jídelním lístkem a dát si samozřejmě místní specialitu, tedy entrecôte „Café de Paris“ a k němu lahev červeného, třeba Kaikenu. Úspěch je zaručen a při troše skromnosti se vejdete do 1.500 Kč za oba.
Více zde: Café de Paris.

3) Oliva - je ještě někdo, kdo o ní ode mne neslyšel? Vkusný interiér, dobré jídlo, milá obsluha, klid a pohoda. A kromě toho, ještě fantastické krevety, all you can eat za 690 Kč, které mám ráda na všechny způsoby, ale momentálně favorizuju koňakovou omáčku. Připravte se na trošku vyšší ceny, ale nebudete litovat.
Více zde: Oliva.

4) Na Kopci - v naší obci, tedy na Praze 5, mezi kopci, najdete restauraci Na Kopci, která je absolutní tutovkou na bezva večer (pokud tedy nezapomenete na rezervaci). Skvělé jídlo za skvělé ceny a je skoro jedno, co si dáte. Jako předkrm doporučuji smažené jalapeňos, po kterých by měl určitě následovat místní jedinečný tatarák, jen místo hranolek si řekněte o topinky nebo o ty dobré bramborové lupínky, které se podávají právě k jalapeňos. Třeba budete mít štěstí a bude vás obsluhovat jeden z majitelů a ještě si pěkně poklábosíte.
Více zde: Na Kopci.

Update: Na Kopci mají opět nové menu, neboť ho tu pravidelně obměňují podle sezóny a jalapeňos v něm už nejsou. Za to ale mohu doporučit švestkový crumble s ořechovou zmrzlinou, pokud vám zbyde místo na dezert.

5) Avion 58 - last but not least. Jeden z mých nejnovějších objevů, kam půjdu bez přemlouvaní kdykoliv. Fantastický interiér pro designové fanoušky, tak akorát pestrá nabídka založená na thajské kuchyni a skvělý poměr cena/výkon, včetně vína. Navíc tu večer nebývá plno, máte šanci i bez rezervace a předpoklad, že se tu nebudete přeřvávat s další padesátkou hostů. Mým hitem je tu teď červené curry.
Více zde: Avion 58.

A kam bych chtěla já? Asi nejvíc na kávu do Londýna.

A co vy, vyrazíte někam, máte nějaké tipy?

9 komentářů:

  1. Za mě Kopec, Kopec, Kopec. Vyzkoušet bych chtěla RedPif. ale ani nevím, jestli na Valentýna, z přemíry párů, které si teda jako jo jednou za rok vyrazí na romantiku, by mě mohla bolet hlava:-)

    OdpovědětVymazat
  2. ale na Kopec se jde zitra, takze... :-) valentyn je zabitej, chci spis vypadnout z prahy a poznavat (ne)chute nejlepe horskych hospod a a bufetů na sjezdovkách...

    OdpovědětVymazat
  3. Tweet tweet: http://twitter.com/#!/scukcz/statuses/36741795509571584 :)

    OdpovědětVymazat
  4. to Michala: Díky za zvýšení sledovanosti mého blogu :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Zrovna jalapenos jako predkrm me Na kopci moc nebraly. Porce je to prilis velika a vzhledem k tomu je pokrm spise jednotvarny.
    Do vyberu value restauraci bych pridal oblibenou Osteria da Clara.
    jhershaw

    OdpovědětVymazat
  6. My vyrážíme do osvědčené Osteria da Clara, jejich dnešní menu je zde - jsem si jistá, že bude perfektní a večer bude pohodový
    http://www.daclara.com/daclara.php?id=13&version=cz

    OdpovědětVymazat
  7. Já mám v Osteria da Clara maličko problém s trošku přezíravou a ne vždy dobře naladěnou obsluhou... jídlo každopádně stojí za ochutnání.

    Užijte si večer!

    OdpovědětVymazat
  8. Kačko, vím co máte na mysli, já bych to spíš označila jako amatérská mírně chaotická obsluha, ale včera se snažili a byli opravdu milí. Všechny chody jsme dostali perfektně po sobě, s výbornými prodlevami na vytrávení. Letos jsme cestovali po Itálii a přesně taková obsluha italské restaurace vystihuje. Včera měli živou hudbu (čehož se vždy trochu bojím), ale bylo to naprosto perfektní, zpěvačka nevtíravě a opravdu krásně zpívala po celý večer, doprovázela se na klávesy a kytaru a skvěle dokreslovala pohodovou atmosféru, tleskali jsme. Meníčko dopadlo jak jinak než na 1! Příště všem doporučuju (a nebo radši ne, ať na nás zbyde místo :) )

    OdpovědětVymazat