čtvrtek 22. března 2012

Mango+Kačka+koriandr=VLS



O své náklonnosti k mangu a koriandru jsem tu už psala. Stále trvá. Stejně jako láska k Home Kitchen, jednomu z mých nejoblíbenějších podniků. Minulý týden jsem si tam dala salát z cizrny a manga. Byl moc dobrý, ale hned mě napadlo, že by mohl být ještě lepší, kdyby v něm místo petržele byl koriandr a vůbec, kdyby se ještě maličko dochutil. Tady ho máte.

Trošičku náročnější může být jen shánění surovin. Já tentokrát pořídila docela dobře v Tescu. Zásadní je dobré zralé mango. To kupuju v Tescu pravidelně, stejně jako avokádo. Maji je balené po 2 ks a balíček je označený "Ready to eat" (normálně obojí stojí 59 Kč, teď jsou v akci za 44 Kč). Opravdu nedoporučuju snažit se ušetřit koupí běžného manga bůhví kde, pravděpodobně nebude dobré. Lucie doporučuje koupit mango v Kunratické stodole. V Tescu jsem koupila i naklíčenou cizrnu ukrytou mezi bylinkami a saláty (můžete si samozřejmě s předtihem namočit i suchou, ale nějak jsem se přesvědčila, že tahle je nabytá vitamíny a navíc je to bez práce) . A rovnou jsem tam vzala i koriandr. Pak už to chce jen sweet chilli omáčku, majonézu a jogurt. Sweet chilli jsem si uvařila, pozorní čtenáři vědí, a majonézu jsem tentokrát koupila v M&S. Mayo v plastové lahvi neobsahuje nic podezřelého a navíc je z vajec z volného chovu. Je řidší a nakyslejší než klasická majolka. Tamtéž se dá koupit i sweet chilli sauce. Jogurty preferuju od Hollandie.

Na salát z manga a cizrny tedy budete potřebovat:

1 zralé mango
250 g cizrny (určitě bych se vyhnula konzervě)
1 šalotka
100 g majonézy
100 g bílého jogurtu
1 lžíci sweet chilli sauce
koriandr



Postup je snadný, jak je u mě zvykem. Cizrnu smíchejte s mangem nakrájeným na malé kousky, nadrobno nakrájenou šalotkou a koriandrem dle chuti. Přidejte dressing vyrobený z majonézy, jogurtu a sweet chilli sauce. Posypte ještě troškou koriandru, snězte to a věnujte mi tichou vzpomínku. Podle mě je to fakt strašně dobré. Jo a příště do toho dám i kuře.

Zkusíte to? Dejte mi pak vědět, jestli mám divné chutě nebo to chutná i vám.

13 komentářů:

  1. Tak to je super jarní životabudič! Jen já bych asi použila majonézu domácí (tu pětisekundovou od paní Naďi, co je na stránkách pana Cuketky). Och, och, mám nesmírnou chuť na salátek, škoda jen, že luštěniny zatím nemůžu ... :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, taky tu majonézu dělám, ale teď jsem koupila tu v M&S a dost mi vyhovuje kyselostí i konzistencí. Na takovouhle rychlovku je super.

      Vymazat
  2. Mnam, to je ale krasny salat... Takovy... piknikovy...! ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. To je napad! Nevedela jsem, co udelam. A dam do nej to kure a upecu pecivo :)

    OdpovědětVymazat
  4. Hmm zajímavý salát ..dobrá inspirace , díky :)

    OdpovědětVymazat
  5. Mnam mnam, hned bych si ho dala. Hezká inspirace.

    OdpovědětVymazat
  6. Výborný salátek, díky za další do sbírky, ukládám k nejoblíbenějším luštěninovým!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! S piknikem počítejte 26.5., nějak to s holkama poladíme a vyhlásíme. Už se těším. Ráda ti přenechám pečení pečiva, když ti to tak skvěle jde :).

      Vymazat
  7. No zkusil jsem to ale na te cizrne jsem si malem vylamal zuby...bylo to tvrde jak sutr, tak nevim :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud jste tam dal suchou nenaklicenou a nenamocenou cizrnu, tak to fakt muselo byt tvrde jako sutr. Naklicena cizrna je nasakla vodou a tudiz mekka do krupava. Jinak muzete vzit suchou cizrnu a namocit stejne jako ostatni lusteniny... Viz prispevek.

      Vymazat