středa 11. dubna 2012

Kozel číšníkem...

... aneb velikonoční rozjímání o tom, co s tím a kam s ním.

K napsání tohoto příspěvku mě přivedla pondělní návštěva mé oblíbené kavárny. Nebudu jmenovat, ale je to krásná kavárna s výbornou kávou i dobrým jídlem a navíc blízko mého bydliště. Co víc si přát? Aby tam neobsluhoval někdo, kdo si mezi mými přáteli vysloužil několik přezdívek, z nichž ta nejněžnější je "Kozlík". Je možné, že jeden člověk dokáže totálně zkazit kouzlo celého místa?

Jsem fakt namyšlený blázen nebo to máte taky tak? Když se s někým domlouvám na návštěvu téhle kavárny, rovnou dodávám, že musíme doufat, že tam nebude ON. Ale on je tam prostě vždycky a každý, kdo se s ním setkal, si  z něj nejdřív dělal srandu a pak už jen tiše  nadával. Jak je možné, že si toho nevšiml majitel nebo provozní? Vážně někdo stojí o hodinové přednášky o tom, co si má v úmyslu objednat a oželí, když to pak nedostane, protože ON na to zapomněl/objednaná věc není/přednáší někde jinde, takže to nemá čas přinést?

To samozřejmě není problém jen téhle kavárny, i když tam je pro mě nejpalčivější. Ale co s tím? Má smysl přátelsky upozorňovat majitele/provozního, že některý z členů jeho personálu je úplně out a cítit se provinile, protože mu možná zkazíte kariéru nebo je lepší mlčky trpět a doufat, že příště už tam nebude? Nebo se přemoct a asertivně požádat, jestli by vás mohl obsluhovat někdo jiný?

Já jsem dosud pasivní, ale jedno mi to není. Poraďte, co v takovém případě děláte vy? Rozumějte mi dobře, bavím se o situaci, kdy do toho podniku chodíte často a rádi, ostatní personál je fajn a jeden a tentýž člověk je schopen přimět vás k tomu, abyste tam chodit přestali, protože se to nedá dlouhodobě snést.

24 komentářů:

  1. Pokud bych se do takové situace dostal, asi bych lehce naznačil majiteli, nebo provoznímu (nebo někomu Kozlíkových z kolegů), že zrovna tenhle článek servisu úplně nefunguje a jestli si toho taky všimli a jestli by se s tím nedalo něco dělat (a tím nemyslím dotyčného vyhodit, ale třeba mu doporučit zkrácení přednášek, větší systematičnost a tak).

    Podle mě se klidně může stát, že nikdo z daného podniku si ničeho nevšiml a je to vidět pouze při pohledu ze strany hosta. A pokud jim to host neoznámí, nemají šanci se zlepšit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi jo, já právě nechápu, že si toho nikdo nevšiml. Minule si několik stolů vyprávělo, jak je ten číšník hrozný, což už mi přijde fakt vrchol. Ale musím s tím něco udělat, je to jeden z mých nejmilejších podniků a nechci se nechat otrávit. Díky.

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jano, omlouvam se, nejak omylem jsem to vymazala a neumim to vratit zpatky :(.

      Vymazat
    2. Ne v pořádku, to já to omylem vymyzala :) takže žádný stres, držím pěsti s Kozlem ..ale jak píšeš je provozní takže asi to nebude lehký boj

      Vymazat
    3. -vymazala...boože ty překlepy

      Vymazat
    4. Ani jsem nevěděla, že to jde, myslela jsem, že se to nějak podařilo mně, při hraní si s Ipadem. Každopádně podniky, kde mě hned napoprvé naštvou jídlem, mě zas tolik nepálí, prostě tam víckrát nejdu, nebo s nějakým odstupem, když mě někdo přesvědčuje, že je to tam fajn. Tady to mám ale ráda a nějak se nechci smířit tím, že bych se nechala Kozlíkem vyštvat...

      Vymazat
  3. Myslím že provozní/majitel bude za tvoji zpětnou vazbu jen rád, napiš mu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z diskuze na FB bohuzel vyplynulo, ze Kozlik je dokonce provozni a majitel kavarny je s nim pry moc spokojeny, i kdyz zpetnou vazbu uz nejednou dostal... No, bude to boj.

      Vymazat
  4. já se musím přiznat, že doteď nevím o koho se jedná, takže buď jsem měl safra štěstí, nebo má je to antipatie založená spíš na osobnosti, která mi při kontaktu vyloženě nevadila ;) nicméně chápu až moc dobře. sám mám z podobných důvodů takhle bloknutých řadu podniků, do kterých prostě nerad lezu, jen kvůli možnosti interakce s nesympatickým vrchním, číšníkem, provozákem, prodavačem, majitele... etc. bude to tam furt a nedá se to zredukovat jen na to, že ten dotyčný třeba neumí svoje řemeslo. třeba umí, ale jeho persona se mi nám ekluje až až ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že vám tam vadí víc věcí, zvlášť teď, co Bitevník již odplul :). Ale na Kozlíka jsi určitě už narazit musel. U něj je to zvláštní kombinace nesympatičnosti, nafrněnosti a špatné práce, o které si myslí, že je dobrá. Ale já se nenechám Kozlíkem odradit, zvlášť, když to Čížek už s majitelem nakousnul!

      Vymazat
  5. "má mi nám", škrtám, safra ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Tvůj příspěvek mě dnes ráno pobavil :-) jestli je to ta kavárna + ten číšník, který si myslím, že to je - tak tam jsme s manželem také v pondělí zavítali a také jsme po několikáté museli konstatovat, že je fakt strašný. Navíc nám přijde ještě lehce arogantní a pravda je, že je tam dost často. Říkali jsme si, že by stálo za to někde zveřejnit jeho prac.dobu a podle toho načasovat návštěvu kavárny. Atmosféra, prostředí a obsluha v restauracích a kavárnách je pro mě moc moc důležitá -myslím, že člověku víc chutná tam, kde se cítí dobře. Katka K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to kavárna na Újezdě a přezdívka není čistě náhodná :). Mám pocit, že neobsluhuje jen ráno, takže snídaně jsou o.k., jinak se mi za posledních x měsíců nestalo, že bych na něj nenarazila.

      Vymazat
    2. Myslela jsem si to správně. Podezřívám ho z toho, že se tak moc snaží působit profesionálně - což je v jeho případě dost škrobené a povýšené chování, že pro samou snahu - zapomněl proč tam vlastně je :-). Jinak kavárna skvělá, už jsem tam byla i na dvou mini-koncertech. Katka K.

      Vymazat
  7. No, čekala jsem, kdy "pana Profesora" (ano, i my máme přezdívku) někdo zmíní. Jeho "jak říkám já", "drobná instruktáž před začátkem jídla", etc. jsme slyšeli několikrát - a v případě sýrů dokonce opakovaně :)) Bylo by fajn, kdyby s ním někdo promluvil. Myslím, že mi ani tak nevadí, co říká (představení jídla/pití), ale jakým způsobem a jak dlouho to říká (přednáška).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je sranda. Mně vadí způsob i obsah sdělení. Prakticky nikdy se mi nepodaří objednat nic, co by mi Kozlík schválil, u vína je to absolutně bez šance, cappuccino z kávy týdne by mi taky nedoporučoval, páč stejně prý nepoznám rozdíl atd.. Navíc jak furt přednáší, tak vůbec neobsluhuje, takže objednat si za celý večer víc jak jednou, je nemožné, pokud si nedojdeš na bar. Vrcholem je Honzova historka o tom, jak si dezert od baru i odnášel, Kozlík toho měl prostě moc. Sepíšeme petici :)?

      Vymazat
    2. Ha, my taky minule třikrát prosili o fresh a když ho nepřinesl ani poté, co jsme snědli snídani (ano, sem tam se v kavárně objeví i ráno), zašel nám pro něj Honza za baristou/barmanem. Petici? Proč ne rovnou dohodu o rozvázání pp? :))) Dělám si legraci, úplně by mi stačilo, kdyby stručně pověděl něco o objednaném pití/jídle a rozvíjel své teorie s těmi, které to zajímá.

      Vymazat
  8. Kdyz nad tim tak premyslim, tak ja uz to Kozlikovi rikala, ze ma vic obsluhovat... Byly jsme tam s kamaradkou na veceri a po jidle jsme si chtely dat dezert. Silene dlouho (myslim tim v radech desitek minut) jsme cekaly na menu a potom se k nam temer hodinu nevratil, zeptat se, co si dame. Ja mela prazdnou sklenicku vlastne od dojezeni vecere (tedy cca 1.5h), damy vedle u stolu zhruba stejne dlouho. A kdyz se mi ho podarilo prilakat, tak se strasne divil, ze uz si nic nedame. Rekla jsem mu, ze cekame strasne dlouho a ze nas uz presla chut a on mi rekl, ze jsem na nej mela "houknout". Rekla jsem mu, ze ja tu nejsem od houkani a ze se chci bavit a ne na neho cihat a ze on by mel ty stoly proste sledovat a obsluhovat. Nedaly jsme mu dysko ani korunu, ale zjevne si to nespojil...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už si v hlavě sumíruju dopis pro Kozlíkova šéfa. A až tam příště půjdeme, tak s ním zkusím promluvit, když bude prudit, třeba mu to konečně dojde anebo nás potrestá a nebude se s náma bavit :).

      Vymazat
  9. Tak je to ta dobrá trafika nebo né tady je mlžení???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neni to Dobra Trafika, tam nemaji ani dobrou kavu ani dobre jidlo... prece.

      Vymazat
  10. No, jasně, toho taky znám! Popis celkem výstižný :) Mudrování si na mě nikdy nedovolil, ale zapomíná celkem často a pak se diví, že se člověk neozve. Naštěstí jsem na něj neměla nikdy to "štěstí", když přijdu na oběd a potřebuji, aby požádal kuchaře o zvážení přílohy kvůli výpočtu dávky inzulínu - to bych tam čekala asi dodnes :)
    Ještě je tam podobný typ (přezdíváme mu s manželem láskyplně Hastroš), ten nezapomíná, ale všechny prosby tohoto typu rovnou ignoruje (asi nechápe, že v době všemožných nemocí a potravinových alergií není informace o složení jídla v restauraci buzerace, ale v některých případech i otázka života a smrti). Většina personálu zvládá konverzaci a obsluhu s bravurou (oceněnou vysokým spropitným), je škoda, že jim to tihle dva kazí. Cukřinka

    OdpovědětVymazat
  11. http://www.stream.cz/peklonataliri/674995-peklo-na-taliri-cisnik-versus-host

    někdo by mu to mohl přeposlat :)

    OdpovědětVymazat