sobota 25. srpna 2012

Děsně cool ...


... je tenhle okurkový salát s mákem. Recept slibuju už dlouho. Tak tady je, ať ještě stihnete sezónu sladkých malých nakladaček.

Recept je z první kuchařky od Yotama Ottolenghi a Sami Tamimi - Ottolenghi The Cookbook. Knížka není na první pohled tak krásná jako Plenty, ale mně se líbí úplně stejně. Recepty v ní nejsou jen vegetariánské a jsou tam parádní pasáže týkající se pečiva a dezertů. Pokud potřebujete k utrácení za kuchařky nějaké požehnání, tak to moje k nákupu The Cookbook máte.

Příprava je snadná a rychlá, výsledek mimořádně křupavý, sladko-kyselý, osvěžující a lehce pikantní. Jděte do toho a nachystejte si:

500 g okurek - radím vám dobře, letní nakládačky jsou nej
2 chilli papričky nakrájené na tenká kolečka nebo půlkolečka - každý ví, co snese
3 lžíce nebo klidně i víc lehce posekaného koriandru
60 ml bílého vinného nebo rýžového octa
125 ml slunečnicového oleje - přiznávám, že jsem použila olivový, páč slunečnicový zrovna nemám
2 lžíce máku
2 lžíce cukru krupice
sůl, černý pepř

Yotam radí pokrájet okurky na proužky asi centimetr široké a 3-4 cm dlouhé, přidat  všechny ostatní ingredience a rukama zálivku vmasírovat do okurek. Já jsem zálivku dělala zvlášť, abych mohla případně poladit chutě než jí naleju na okurky, ale jistě by to šlo i pak. I když jsem brala většinu ingrediencí z ledničky, na chvilku jsem tam hotový salát šoupla. Pak jsem jen křupala, mlaskala a byla víc sladká než kyselá. Je bezva, zkuste ho.

9 komentářů:

  1. woohoo, mam vsechny ingredience, zitrejsi vecere je jasna :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty mas i "prudce jedovatou feferonku"? Ona skoro vubec nepali, pani Stastna to bude muset prepsat... Pokud teda fakt neni jedovata a ja budu do rana kaput.

    OdpovědětVymazat
  3. Teda... A já zrovna poslední nakladačky nastrouhala k obědu do rájty k cuketovým koftám :( Tohle vypadá bezvadně :) Ale pana Ottolenghiho se zatím jinak docela bojím, aspoň podle receptů, o kterých psal Cuketka.

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem bez koriandru, chjoo..

    OdpovědětVymazat
  5. Béé, já nemám koriandr :-( Recept vypadá úžasně a dokonce i jednoduše, teď jen na našme malém městě sehnat ten prokletý koriandr a jdu do toho :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Neshanet, zasadit! Jestli se u vas nedaji sehnat seminka, tak ti je jako verne fanynce poslu :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Kačko Žvýkačko, nominovala jsem tě na Blog Awards - více zde:
    http://katushkaa.blogspot.cz/2012/08/blog-awards.html

    OdpovědětVymazat