pondělí 5. září 2011

Koho to jako zajímá?

No vlastně nevím, ale kdyby vás zajímalo, jaké jsou moje nejoblíbenější pražské kavárny a proč, tak se podívejte na blog SCUKu. V těch prvních třech se vyskytuju opravdu často a další dvě jsou, pokud jde o kávu, taky sázka na jistotu.


Myslíte, že jsem nějakou fantastickou kavárnu nespravedlivě opomenula? Vyčiňte mi v komentářích, ale mějte na paměti, že jde hlavně a především o kvalitku kávy, chuť dortíků a šarm baristů je až vedlejším hodnotícím kritériem.

5 komentářů:

  1. Hmmm,zni to parádnicky. Škoda,že do Prahy se dostanu jednou za uherský rok.Ale při představě cappucina s latte artem dle toho,na co mám zrovna náladu a alternativní příprava kávy mě dohání k nutkavé myšlence,že se tam budu muset za "nějakým" účelem propasírovat častěji:)
    Zato tady u nás v Brně to mám docela pochozený, jen nevím, jestli to bude tak uplně kolidovat s Tvým názorem, protože já do celkového dojmu zahrnuju prostě všechno,co na mě působí a nějak se mě dotýká(tím nemám nic proti Tvýmu systému hodnoccení, jak sama píšeš, hodnotíš především kávu, protože o kávě to má být),ale já nejsu schopna chodit do kavárny, kde bych se necítila příjemně nebo kde by byla obsluha stylu "cozaschceštakdělejtadytomáš". A taky mám moc ráda sladký,takže kavárny s domácí výrobou a dobrýmm nápadem určitě oceňuji víc.
    Každopádně-dle tohoto mého způsobu hodnocení- jsem si v Brně zamilovala především Park Lane café. Perfektní, milá ale nevtíravá obsluha, káva-mně ossobně moc chutná, je podávaná správně(objem, pěna,...)i se vším všudy-voda,dokonce když Ti dávají cukr, má tam 3 kostičky,ze kterých si můžeš vybrat(ta z třtinového cukru mě nepřestává fascinovat:),dostaneš i domácí sušenku. Prostředí je čisté a pohodlné, a ačkoli je tam i přes den tak trochu šero,mě to docela vyhovuje. Dezerty nápadité a domácí. U mě numero uno.
    Pak třeba Spolek...neradab bych ho tady nějak hodnotila,neb by to možná nebylo úplně objektivní(ale to hodnocení přece není nikdy,ne?) protože sem tam nějakou dobu pracovala(tedy ne na baru,ale v kuchyni,špenátový štrůdl,saláty,tiramisu a tak:),takže znám děcka,co pendují za barem. Jsou všechni moc fajn, každopádně myslím si, že co se přípravy kávy týče, záleží na tom, koho zrovna chytneš. Někdo fakt umí, někdo trochu míň,snaží se však všichni a když se něco nepovede, vykompenzují to snahou, horlivostí a úpřimností. Na druhou stranu, je to jedna z mála brněnských kaváren, kde dělají i alternativní způsob přípravy kávy, směsi mají pěkně sepsaný a obeznámí Tě, co vlastně piješ. Pamatuju si,jak mě naposledy dostalo ice cappucino:)Bomba. A prostě mám k němu osobní vztah:)
    Naopak třeba Tunsgram mě hrozně zklamal, ale třeba jen neměli den...

    OdpovědětVymazat
  2. Kačka Žvýkačka7. září 2011 v 9:20

    Arion: Jo, máš samozřejmě pravdu, možná to nevyznělo jasně, ale taky hodnotím kavárny v souhrnu všech složek, tj. kvalita, obsluha, prostředí a dokonce bych řekla, že prostředí dokáže udělat na celkovém dojmu hrozně moc, ale chci říct, že když se něcho jmenuje Kavárna, Café atd. a je to tam krásné, mají fantastické domácí zákusky a hnusnou kávu, nemůžou ode mě dostat pozitivní hodnocení. Kdyby to byla cukrárna, je to něco jiného, ale v kavárně je na prvním místě káva.

    Na Spolek mám celkemnostalgické vzpomínky, ale už je to víc než rok, co jsem tam byla naposled. S Tungsramem mě to mrzí, i SCUK komando si po návštěvě Brna stěžovalo. Mají klasický problém s brigádnicemi za barem, kávu by měl prostě dělat barista... Já měla vždycky štěstí, tak uvidíme, jak to bude příště.

    Teď mám v Brně v plánu Mitte, Fusion a Coffee Club, mají velká doporučení.

    OdpovědětVymazat
  3. však jo, já píšu že smyslu hodnocení založený na kvalitě kávy rozumím a beru ho:)
    A jasně-já úplně zapomněla zmínit Mitte!kávu sem tu měla asi 4x a pokaždé byla prakticky dokonalá. Jen něco tak malinkatého lze obtížně nazývat kavárnou,je to spíše na take-away.
    v Coffee clubu sem byla jen jednou, káva dobrá i oku lahodila,ale to prostředí mi moc nesedlo.
    A Fusion neznám,tak super,aspoň mám další zkušební cíl:)
    A co se Tunsgramu týče-je to přesně jak ji napsala. Káva může být dobrá, každopádně já ji měla blbě připravenou(přislo mi to odfláklý) a jak se barista choval- no nevím, někdy nám docela oči lezly.

    OdpovědětVymazat
  4. jo, barista...:D ale to je těžký. když chodím po kavárnách a vidím tu hrůzu, co nosí na plac, pak se představím, poptám práci a dozvím se "že nepotřebují nikoho, že maj' plnej stav..." ono platit študentce míň je holt ještě pořád pro kavár...pardon, pro podnikatele v kavárně výhodnější. tak dělám za půl sta u dalšího z řady podnikatelů-zoufalců a proč? protože to bylo asi jediný volný místo baristy v hlavním městě-praze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? Zkuste se zeptat kluků z Doubleshotu, dřív sháněli lidi na trhy a vůbec mají přehled, kde kdo někoho pořádného hledá. Možná Kavárna Pražírna na Pavláku, teď se otevřelo Na Moráni nové I need coffee... nevzdávala bych to, nové dobré kavárny se objevují a někdo tam dělat musí. Jinak do Berlína, teda pokud jste tak trochu hipster, nevadí úzké kalhoty a flanelka - stejnokroj berlínských baristů.

      Vymazat