pátek 10. února 2012

Přízemní zimní radosti


Když jsem vám před rokem předestírala svůj systém drobných radostí, ještě jsem nevěděla, že se mi podaří dotáhnout ho k úplné dokonalosti. Více či méně drobné radosti si dělám pořád a mám se fajn. Úskalí to má v zásadě pouze dvě. Stojí to peníze a nehubne se při tom. Ale co už, žijeme jenom jednou, ne?
Tenhle týden si mi zvlášť daří, nebudu vám to vyprávět všechno, ale o to nejdůležitější se s vámi podělím.

Opravdu velkou radost, trošku hraničící se závislostí, mi udělal nový podnik, který se jmenuje Nota Bene. Řekla bych, že je to celkem příhodný název, tohle místo totiž stojí za zapamatování i za návštěvu. Když tvrdím, že můj nejmilejší film je Sedm let v Tibetu, protože spojuje mé dva hlavní zájmy - buddhismus a Brada Pitta, kecám. Když vám ale řeknu, že Nota Bene spojuje kávu z Doubleshotu, jídlo od farmářů a piva z minipivovarů (Kocour, Staněk, Strahov, Matuška, Chýně ...), nekecám a asi už chápete proč se mi tam tak líbí. Když připočtu obsluhujícího sympaťáka a kuchaře, kterému není zatěžko udělat mlsným holkám po obědě mimo nabídku ještě crepes Suzette, je Nota Bene jasná obědová i večerní volba posledních dní.


K lásce k Mému šálku kávy jsem se tu už vyznávala mockrát. Když jsem se dozvěděla, že kavárna mění majitele, bylo mi ouvej. Když jsem se ale dozvěděla, že tím majitelem se stal přímo Doubleshot, a že sladkosti i pár slaností připravuje v kuchyni osobně Lanka Libin Mayer, zas jsem se uklidnila. Od úterka jede Šálek v novém, já jsem to byla ve středu prověřit a stojí to za to. Když dostanete na stůl takhle krásné flat white, tak prostě nejde nemít radost.


Když si k tomu dáte citrónový cupcake s creamcheese polevou a borůvkami nebo čokoládově-čokoládový s mandarinkou, tak se začnou dostavovat pocity nefalšovaného štěstí. Tohle místo má prostě obrovské kouzlo, kvůli kterému se vyplatí vypravit až do Karlína.


Snídaně v La Bottega di Finestra je poslední guilty pleasure (překlad. pozn.: hříšné potěšení) tohoto týdne, o kterou se s vámi chci podělit. Jenže mi došla baterka ve foťáku a fotky z iPhonu jsou nějaké tmavé... ach jo. Nevadí, barvitě vám to popíšu. Mimo téma snídaně, doporučuji návštěvu všem těm, kteří tvrdí, že Kmix se KitchenAidu nevyrovná. Mají tam pruhovanou kolekci Kmixů a jeden každý může směle vyzvat KitchenAid na souboj v kráse i funkčnosti (ale ne, své červené velké Káčko za žádný z nich nevyměním).


Já ale nešla do Bottegy kvůli mixéru, ale kvůli snídani, kterou si doma jen tak neudělám a to jsou vejce Benedict, pěkně na muffinu, se šunkou a holandskou omáčkou (v případě Bottegy s omáčkou bernaise a estragonem sloužícím i k dekoraci). Je to neuvěřitelná dobrota, kterou doporučuju k vyzkoušení každému. Kvůli pracnosti to vážně moc není jídlo na doma a taky to není úplně levná záležitost. Pražáky vyzývám k návštěvě Bottegy nebo Café Imperial a nepražáky vyzývám, aby napsali do komentářů, kde se dá u nich tahle dokonalá snídaně ochutnat.

A další radosti mě čekají o víkendu. Prozradím, že se můžete těšit na reportáž, jak jsme se sladkou Chez Lucií vyráběly buchtičky se šodó plněné povidly a mákem (Nebo, že bychom je tím mákem jenom posypaly?), pokud se tedy povedou... V neděli naopak pořádám kurz vaření pro nejmenší a budu se Zuzky holčičkami vařit rajskou omáčku s houskovým knedlíkem, protože Terezka mě několikrát informovala o tom, že ona knedlíčky zbožňuje.

A čím jste si udělali tenhle týden radost vy? Nezanedbávejte se!

19 komentářů:

  1. Včera jsem též kontroloval Šálek. Cappuccino stále perfektní, nově vodovoda za 10,- Kč putujících na dobrou věc. Palec nahoru...
    V neděli se zastavím na něco dobrého a cupcake jako sladkou tečku... nebo, že by cheesecake? :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jirka: Přiznávám, že už jsem tam byla víc než jednou, takže jsem měla i ten cheesecake :). Je výborný, parádní krémová konzistence, mnohem lepší než ten, co byl v Šálku dřív. Ale ten carrot cake... no, nejlepší bude ochutnat všechno :). Vodovoda na charitu mi přijde super nápak a o kvalitu kávy se nebojím, právě naopak. Chci bydlet v Karlíně, hned u Šálku!

    OdpovědětVymazat
  3. Kačko! Vůbec mi to neulehčuješ... jsem sice velký kluk, ale všechno nesním... takže... cupcake, cheesecake, nebo carrot cake? :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jirka: Snadná pomoc, cupcaky se dají vzít do krabičky, i cookies :). Navrhuju dorty na místě a zbytek s sebou :).

    OdpovědětVymazat
  5. Jeoffrey de Peyracosaurus10. února 2012 v 12:27

    Já si dělám radost furt: navzdory trpasličímu spiknutí, které zásobuje všechny ortopedické prodejny jen krátkejma berlema jsem sehnal nový dostatečně dlouhý, objednal jsem si až domů čestvé ryby, odevzdal jsem několik zakázek dávno před termínem (u mě nevídané a neslýchané) a zašel jsem na příjemnej koncert...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to ještě nevíš, že jestli se povedou buchtičky a podaří se mi to nějak zařídit, tak ti zítra pošleme malou zásilku, ale zatím neslibuju. Já jsem původně chtěla řídit, ale přitom, co je na silnicích, se mi do toho teď moc nechce.

      Vymazat
    2. Sakra, tomu neodolám a co bude s dietou. A to mi máma vyhrožuje tím, že mi přiveze šunkofleky. To je skoro výzva, abych se aspoň trochu pohnul a dojel si pro ně a na oplátku vám přivezl kousek gravlaxe, jestli se povede ten.

      Vymazat
    3. Jestli jsi dost pohyblivy na vystup do 4. patra, tak doraz kolem 1, to uz by melo byt skoro hotovo. Jinak mam v planu ti je poslat po sousedovi Cizkovi :).

      Vymazat
    4. Dobře, uvidím jak to se mnou bude zítra vypadat a kdyžtak se ohlásím a přijedu.

      Vymazat
  6. Já miluju snídaně! Ale nikde jinde si na nich nepochutnám tak jako v Praze. Ve Zlíně a Olomouci (odkud pocházím) neznám ani jeden jediný podnik kde by se dalo dobře posnídat:( Možná nová restaurace Taboo v Olomouci se snaží o snídaňové menu ale vždycky je něco špatně nebo to není vůbec

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snídaně venku je typický příklad drobné radosti, kterou se dá parádně zpříjemnit celý den. Co ta "nová" kavárna/restaurace v Olomouci proti Prioru? Má nějký cizí název a vypadá docela "nóbl", tam by třeba kloudné snídaně mít mohli.

      Vymazat
    2. zkuste Královu vilu
      http://www.scuk.cz/d/kralova-vila/#

      Vymazat
    3. díky za typ, hned se tam tenhle týden vypravím! A nová kavárna v Olomouci mi asi unikla....napadá mě jedině ta v nároďáku což je spíš cukrárna a ještě s hnusnýma zákuskama :D

      Vymazat
  7. Byla jsem na snídani v Botteze minulý týden a se vším souhlasím! Vejce skvělé a cornetto s krémem a capuccino božské. Jen jsem sebou neměla foťák a celou tu parádu uvnitř (pan Kšána se svým italským kolegou p. Celli boural hovězí kýtu!) mi bylo líto fotit mobilem, tak s článkem na svém blogu budu muset počkat do příští (brzké!) návštěvy. Myslím, že v Praze v současné době není lepší místo na snídani (jen to asi poleze do peněz:-)
    Mimochodem, cca v květnu se bude otvírat stejná Bottega i v Brně.

    OdpovědětVymazat
  8. Mmm .. Vypadá to vyborne, ta káva! Ty muffinky.) hned bych si dala!

    OdpovědětVymazat
  9. Právě cheesecaky mi tam dřív chutnaly víc, nemyslím ten citronový nepečený, ale třeba dýňový a levandulový nebo naposled s lesníma jahodama :-(, no změna je život. Kafe je dobrý a to je podstatný a sladký bych stejně neměla.

    OdpovědětVymazat
  10. Pokud se chce člověk nasnídat venku, je to kdekoliv mimo Prahu velký problém. Od té doby, co jsem se odstěhovala na Šumavu, můžu se dobře nasnídat jenom doma. Což ovšem znamená, že si snídani musím přichystat sama. Je tu několik míst, kde se dá dobře naobedvat nebo navečeřet, ale snídaně nebo příjemná kavárna s dobrou kávou, to je jen nostalgická vzpomínka.
    Navíc místní obyvatelstvo, když vidí ženskou v županu, která v děvět ráno na zahradě snídá, dostává osypky ;).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Život v přírodě má i své stinné stránky :). Ale úplně se vidím, jak snídám někde na Šumavě (vidím les a jarní sluníčko)a pak se jedu projet na kole. A nebo běžky na Modravě... všechno má něco do sebe.

      Vymazat