pondělí 4. června 2012

Sladké mámení aneb chvíle zavařovaček

Recept na tiramisu má na blogu snad každý, kdo píše o jídle. A přitom to nejlepší dělám stejně já :). Tak abych nebyla jako každý, vynalezla jsem tiramisu mangové, dala ho do krásných nových zavařovacích skleniček a pak ho předložila Lucii k odbornému posouzení a k vyfocení. Chutnalo jí, tak třeba bude i vám.


Na 3-4 porce budete potřebovat:

1 opravdu zralé mango (znovu doporučuju "ready to eat" manga, která mají v Tesku)
cca. 2 dc mangového džusu
250 g mascarpone
cukrářské piškoty (bude vám jich stačit opravdu pár)
2 vejce (tentokrát jsem dala raději podestýlková, z komerčního chovu - kvůli salmonele)
2 lžíce cukru moučka
amaretto
strouhaný kokos (řekněme méně než 2 lžičky), ale říkám si proč nedat místo něj raději bílou čokoládu

Vajíčka jsem rozdělila na bílky a žloutky, z bílků jsem ušlehala sníh. Žloutky, mascarpone, cukr a trochu amaretta jsem vyšlehala do hladkého krému a vmíchala do něj ušlehaný sníh. Oloupané mango nakrájené na kousky jsem dala do food processoru, přidala trochu džusu na rozředění a rozmixovala na mangové pyré. Přidávat cukr nebylo vůbec potřeba. Cukrářské piškoty jsem si nalámala tak, aby se mi vešly do skleniček a namáčela je v mangovém džusu. Na piškoty jsem dala vrstvu pyré a na tu pak vrstvu krému. Všechno jsem 2x zopakovala a navrch místo kakaa zasypala kokosem. Jednodušší už to být nemůže.

Vypadá to efektně, uznejte. Nechci vás navádět, ale bez zavařovacích skleniček Weck se prakticky nedá žít. A dovedte si představit, jak dobré by to bylo třeba s jahodami, malinami, borůvkami nebo s banánem? Lucie navíc říká, že by piškoty klidně vynechala a udělala z toho jen krém s ovocem. Pak stačí mít v ledničce mascarpone z Lidlu, které je překvapivě dobré a jenom čekat na vhodnou příležitost.

Jdete do toho?

13 komentářů:

  1. Vypadá to skvěle a ta mascarpone z Lidlu se taky přimlouvám :) Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lidl je nejlepší :). I když teď jsem na zkoušku koupila na trhu Mascar z Polné, tak jsem zvědavá,co to bude.

      Vymazat
  2. "Vajíčka jsem rozdělila na bílky a žloutky, z bílků jsem ušlehala sníh" - a co se pak s tím sněhem dělo dál? :-) Jinak se ten sníh často nahrazuje ušlehanou smetanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cbybička se vloudila, díky za upozornění, opravuju. Každopádně v Itálii mě učili, že do tiramisu patří jen žloutky, aby byl krém hustý a po vychladnutí šel krájet na porce. Sníh jsem do něj tentokrát dala, aby mi bílky nezbyly, protože ve skleničce na konzistenci tolik nezáleží. Smetanu vidím jen jako nastavení dražšího mascarpone, takže bych se jí v pravém tiramisu spíš vyhnula.

      Vymazat
  3. Znám, dělávám, ujídám lžičkou, pak lžicí a nakonec šufánkem :D Ale teď vážně... Poslední dobou je to jeden z mých nejoblíbenějších receptů, když přijde návštěva, a to z více důvodů. Je velice rychlý, bez pečení, prakticky blbuvzdorný, neokoukaný, velmi efektní a hlavně chutný, nikdo si nikdo nestěžoval, což o kdejakém dezertu říct nejde ("já nejím čokoládu", "nesnáším skořici", "suché buchty dávám psovi...") Jen jsem si zvykla dělat to právě bez piškotů, buď opravdu jako bezlepkovou verzi (jen krém + ovoce), nebo piškoty nahrazuji drcenými sušenkami (Lotusky vždy v pohotovosti!!) příp. to jimi posypu jako drobenku. Bohužel nemám takové štěstí a nejsu vlastníkem takových luxusnich zavařovaček ( a do sklenic po okurkách se mi to cpát moc nechce :D ), takže většinou vrstvím do ozdobných sklenic. Svůj úkol plní perfektně.
    A k ovoci- mango super, já su zvyklá dělat s borůvkami a právě v sobotu jsem toto dělala s třešněmi, máme jich šílený nadbytek :) (tam si ale musím pomoct trochou škrobu či želatiny). stejně tak je skvělé lesní ovoce... jen na ty jahody je bohužel alergie a banány moc nemusíme a navíc, ten barevný kontrast by taky nebyl nic moc, a zrovna to výrazné střídání dvou barev mi přijde velmi líbivé a efektní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky uvažovala o těch lotuskách, právě v kombinaci s banány, že by se z nich udělala tmavá oddělující vrstva. Připadá mi to jako takové dětské jídlo. Ale děsně se těším na borůvky a na maliny, myslím, že si se skleničkama vyhraju, když už jsem je pořídila. Taky mě včera inspirovala na FB vrchní scukařka Míša, která si dává na jahody pražené ovesné vločky a slunečnicová semínka, ty by se mi ke krému a ovoci taky hodily.

      Vymazat
  4. Tyto dezety se nikdy neomrzí a jsou navíc nejlepší. :) Překrásná kombinace, kterou určitě vyzkouším. Díky :)

    OdpovědětVymazat
  5. Weckovky jsou super! mám je asi rok a to jsem je dlouho sháněla, ten web v odkazu teprve začínal (taky jsem je tam nakonec pořídila) a v obchodech je nikdo neznal... koupila jsem baňaté i rovné, menší a větší... skvělé na dezerty, ovocné omáčky... a bezva je, že se v nich dá i zapékat, k tomu se klasické sklenice zrovna použít nedají. dělala jsem vrstvený dezert - malinová omáčka, vanilkový krém, domácí piškot a čepice z ušlehaného sněhu opálená v troubě - a ještě teď se olizuju :o)

    vidlička

    OdpovědětVymazat
  6. Mnam! Tesim se na maliny. Zrovna se ke mne ale blizi kosik jahod primo z Kunratic, tak udelam par marmelad a dalsi sezert do sklenicky.

    OdpovědětVymazat
  7. V samosce? Prodava se docela bezne v retezcovych obchodech. Da se taky sehnat v plechovce ruzne u vietnamcu.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak jsem to zkusila a bohuzel byl ten krem nejak strasne tekuty :-( priste to udelam bez bilku...

    OdpovědětVymazat