čtvrtek 21. června 2012

Společné plány?

Dnes začalo oficiálně léto, a protože já jsem Kačka Plánovačka, začala jsem dělat plány na léto už včera. A jak jsem ty plány dělala, napadlo mě, že bych mohla něco naplánovat i vám, co říkáte? Neplánovaně jsem vám tedy naplánovala sérii výletů za jídlem, uměním a krásami ČR a tohle je první díl.


Občas si říkám, jestli tady toho na sebe neprozrazuju příliš. Ale co, díky tomuhle výletnímu seriálu se dozvíte, co budu dělat o prázdninách, a kdo jsou mí oblíbení umělci. Každý díl vás totiž bude lákat nejen někam, kde to mám ráda, na něco dobrého, ale i na výstavu někoho z mých nejmilejších.

A začneme rovnou autorem velké části grafik, které mi doma zdobí zdi. Inteligentním mužem s mimořádným smyslem pro humor a obrovským talentem (přesně takového bych si přála, jen kdyby byl o maličko mladší), kterým je Jiří Slíva. Určitě ho všichni znáte, ale možná jste jeho dílu prozatím nevěnovali náležitou pozornost a troufám si říct, že je to chyba. Pokud si chcete prolistovat některé jeho monografie, nebo knížky které ilustroval, včetně třeba výroční zprávy PRE za rok 2007, stačí, když na mě zazvoníte :). Nebo si můžete udělat výlet do sice turistického, ale nádherného Českého Krumlova, pochopitelně nejlépe po vodě, kde Jiří Slíva právě vystavuje 80 litografií a leptů. Výstava s názvem Liberté probíhá v Schieleho Art Centru až do 28.10.2012. Součástí centra je i kavárna, ale dát si tam kávu bych vám spíše neradila.

Popravdě ani s jídlem to není v Krumlově snadné a místo návštěvy restaurace doporučuju piknik někde u řeky. Co je ale v Krumlově dokonalé, je bar s názvem Apotheka, kde vyléčí všechny vaše strasti a nahradí je slastmi. Tenhle bar jsme objevili náhodou někdy před 3 lety a od té doby na něj vzpomínám. Myslím, že jsem jim tam vypila celou lahev Aperolu, protože mi na přání míchali vynikající Aperol Sour a taky jsem tenkrát vyhrála pár partií scrabblu. Zkrátka byl to perfect day a já mám v plánu si ho co nejdříve zopakovat.

Co budete dělat v létě vy, nemáte pro mě taky nějaký zajímavý tip?

9 komentářů:

  1. jsem úchylná na pořádání gastrovýletů.. nejlepší je se celej den v práci zaobírat vytvářením podrobného itineráře, rozděleného do časových úseků s popiskama, obrázkama a mapou :)) já se vyblbnu a přátelé jsou nadšený, že nemusí nic vymýšlet :))
    už máme za sebou velký slapský okruh, začátek v cukrárně u stáňi, přesun k dolejším, poté výletová trasa podél slap s cestou zpět parníkem, mmx pivovar a zakončení v berounském blackdogu.. teď se chystáme na scukařský tip- únětice-roztoky-praha :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane jo, máš můj obdiv. Nedovedu si představit, že bych na tohle někoho mimo SCUK přemluvila. Naše výlety jsou limitovány tím, že je v rámci dne třeba podat nějaký sportovní výkon. Už jsem tedy zkoušela prosadit i minigolf, ale ještě nevím, jestli mi to bude uznáno. Každopádně cukrárnu, uzeniny, pivovar a hamburger v 1 den by Martin asi nedovolil, leda bych celý den jezdila na kole do kopce, a to bych zas já nepřežila :).

      Únětice vřele doporučuju.

      Vymazat
    2. Kačko, to vypadá, jak kdyby mezi scukaři panovala nějaká totalita: Nesníš klobásu, dokud třikráte na Radhošť na bicyklu nevyjedeš! :-)

      Vymazat
    3. Spis to vypada na nepozorneho ctenare :). Pisu, ze mimo SCUK bych takovy program neprosadila, a protoze netravim svuj cas pouze se scukari, snazim se vyjit vstric i tem, kteri nechteji cely den jist, konkretne zminovanemu Martinovi, kterym nemyslim Cuketku.

      Vymazat
    4. Tak to pardon, to jsem opravdu nepochopil:-)

      Vymazat
  2. A na restaurace opravdu žádný dobrý tip? Já se do Krumlova pravidelně jednou, dvakrát do roka vydávám a nějaký kulinářský tip bych ocenila....Mě docel achutnalo u Dvou Marií a v Le Jardin v hotelu Bellevue...
    Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně píšu tak nesrozumitelně? Opravdu nevím v Krumlově o jediném místě, kde bych si mohla dát dobrou kávu, ani neznám žádnou restauraci, kterou bych mohla doporučit. Pseudostaročeská kuchyně využívající rostlinnou šlehačku U dwau Marií podle mě za doporučení nestojí, ale je to samozřejmě otázka preferencí. Jsou místa, kde si dám raději bagetu a místo kávy drink.

      Vymazat
  3. Krumlov je opravdu gastronomicky mrtvé město. Dělala jsem řidiče na slavnosti pánů z Růže a známí mě vybavili několika, údajně vychytanými, tipy. Mezi jiným i dvě Marie a jakousi Krčmu. Všude jsem vycouvala už od vchodu pro davy a no, prostě smrad, nevůni nebo jak to nazvat. Nakonec jsem hlady fialová zvolila úhoře v Rybárně u řeky, ale výsledek nebyl ideální a do noci mi bylo těžko.
    Ale pan Slíva za vidění určitě stojí, tak vřele doporučuji.
    Kamila

    OdpovědětVymazat
  4. Krumlov je na jídlo hrozně slabej, ale docela fajn je to v hostel99.com ... a v Papasu dělají domácí těstoviny..

    OdpovědětVymazat