úterý 1. listopadu 2011

Café Mitte nach Prag, bitte.

Žádná sáhodlouhá reportáž z mého posledního výletu do Brna nebude. Je to totiž děsně jednoduché, radost mi udělaly jen 2 podniky: Era, s úplně fantastickou grilovanou hovězí veverkou s pečenou kořenovou zeleninou a bramborami a Café Mitte úplně se vším. Propadákem výletu bylo polední menu v La Bouchée, které jsme ve dvou vyzkoušeli úplně celé a já nedojedla ani jednu položku (a nikdo se nad tím nepozastavil) a naprosto nepitelná irská káva (café Joyce) ve Spolku (a to bez ohledu na to, že absolutně nikdo nebere v potaz, že irská káva má být s kávou filtrovanou a ne s espressem).


O kavárně Era jsem už psala tady i na SCUKu, tak pojďme rovnou do centra mého zájmu – Mitte. Mitte je pár měsíců nově otevřený hostel, v jehož přízemí je malá kavárna sloužící zároveň jako recepce. Za barem je zpravidla mladý slovenský barista, na kterém je hrozně vidět, jak má kávu rád a to se mi vážně líbí. Jeho těhotná kolegyně mi přišla mile legrační a sympatičtí mi byli i okolo sedící hosté, což se mi často nestává, protože jsem Kačka Prudička. Pokud bych jó měla kritizovat, tak se mi nelíbí stropní svítidlo, ale zas ladí ke zvláštně vymalovaným stěnám, takže vlastně o.k..

Co tedy musíte o Mitte vědět:

  1. že je hned u Špalíčku, takže to najde úplně každý
  2. že je tam jen pár malých stolků, myslím 5, takže doufejte, že na vás zbyde místo
  3. protože tu dělají opravdu dobrou kávu, jednak z Doubleshotu a druhak ze zahraničních pražíren podle aktuální nabídky
  4. že kromě espressa a na něm založených nápojů (standardně z Tam Dem Doubleshot sezónní směsi) si můžete dát nějakou jednodruhovku ve french pressu
  5. že tu mají domácí sladkosti, které vás budou lákat (při mojí návštěvě se akorát začínalo s přípravami na pečení dýňového koláče).
Ten malý prostor na mě nepůsobil vůbec stísněně, naopak spíš útulně, a jelikož venku bylo opravdu ošklivo, bavilo by mě tu sedět hodně dlouho. Jenže když už jsem jednou za čas v Brně, tak toho musím oběhnout hrozně moc a nemám čas někde vysedávat u kávy, že jo?. A abych nezapomněla, taky tu mají dobré čerstvé džusy, ve čtvrtek byl jablečný s červenou řepou, takže tu můžete udělat i něco pro zdraví.


Bylo by fajn, nějak teleportovat Mitte do Prahy a vyměnit za Ebel v Kaprovce, pak bych si tam mohla udělat mobilní kancelář a výrazně by to zvýšilo mojí radost z práce… nechápu, proč mi mí kamarádi často říkají, že mám od okolního světa nereálná očekávání :).

Tož co vy na to? Nechtěli byste mít hned u práce malou kavárnu, kam byste vždycky mohli na chvilku vyběhnout, uklidnit se kávou, něčím sladkým a prohodit pár slov s baristou? Já strašně moc.

14 komentářů:

  1. Kačka Žvýkačka1. listopadu 2011 v 11:56

    Cup Up: No vy jste přesně ten typ podniku a navíc máte hodně dobrot, které by mě při práci postavily na nohy, jenže pro mě trošku z ruky. Leda byste se přestěhovali do Kaprovky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ten Ebel tam trochu zbytečně zabírá místo, co? Minule jsme šla kolem se strašnou chutí na cappuccino.. a škoda 55 korun, uch. A Mitte jsme při posledních návštěvách Brna nezkusila, ale napravím to!
    ach pardon, teď se dívám, a byl to Ebel v Řetězové:)

    OdpovědětVymazat
  3. Farfalla: Rekla bych Ebel jako Ebel, hrozne zalezi na tom, jaky je tam zrovna barista. Obcas si tam kupu kavu do prace a parkrat uz jsem ji vyhodila do nejblizsiho kose. Ale spravedlive musim rict, ze tam je obcas nekdo, kdo to s kavou umi a je to uplne neco jineho... ale s Mitte se to neda srovnat, uz kvuli zakladni surovine. Rozhodne to priste v Brne zkuste.

    OdpovědětVymazat
  4. kókéme na ně, na Pražáky, majou plno dobrých kafáren, ale nedopřejou a nedopřejou, jakmile se objeví na brněnském kavárenském nebi jedna z mála jasných hvězdiček, hned by si ji sobecky somrovali pro sebe!!ale nic nebude:) nezávidět, radějc chválit!:)

    OdpovědětVymazat
  5. ale teď vážně. Cafe Mitte jsem zkoušela několikrát a musím na 100% souhlasit, že je to opravdu pohlazení po dušei. Akorát já teda (z mých 4 návštěv), měla štěstí spíš na mladou baristKU, na které bylo vidět, že má ráda kávu:)a káva byla vždycky naprosto vzorná. Co se Spolku týče- taky musím, ač se smutkem, souhlasit.Strašně totiž záleží, koho na baru člověk chytne. Střídá se jich tam totiž až příliš mnoho a navíc hodně z nich je tam nových nebo to má jako brigádu, ne profesi. Takže kvalita kávy může kolísat od vyknikající přes dobrou k dobrou s mlíkem a cukrem až k nepitelné(kterou jsi asi bohužel chytla Ty) Já tam zažila snad všechny, většinou se rozhoduju co si dám dle toho, koho vidím na baru:)
    A co bylo v La Bouchee? Je pravda, že jsem tam nebyla už dlouho,ale co si pamatuji, tak jsem tam nikdy nějaký větší průser nezažila. Možná škoda, že jsi nezašla o pár metrů dál do KOishi, cenově to vyjde skoro na stejno(ano,Koishi je možná trochu dražší) ale opravdu to stojí za to. Myslím, že tam podávají takřka permanentnní 100%ní výkon:)

    OdpovědětVymazat
  6. Arion: Kdybys vedela, jak ja vam Mitte preju, jen bych chtela jeste jednu v Praze :)

    Spolek ma pro me porad kouzlo, je to jedna z prvnich kavaren, ktere jsem v Brne poznala, ale je to jak rikas, kvalita kavy strasne kolisa podle toho, kdo je na baru a to si podle me dobra kavarna nemuze dovolit... ale sklenicka a noviny ve Spolku, to me bavi.

    Do Koishi hrozne chci jit, chteja jsem tam ted na snidani, ale uz je delaji jen o vikendu. Do Bouchee jsem sla s kamaradem scukarem Gerbillem, ktery mel nejaky kupon na cele "gurmanske" poledni menu, takze jsme meli predkrm, polevku, jidlo i dezert. Predkrm byla jehneci jatra, ktera ja nejim, ale Gerbill je chvalil., polevka obyc ale o.k., risotto uplne nedochucene, ryze nedovarena, za me uplne nepozivatelne, krkovicka se stouchanymi brambory a kapustou to same, taky uplne bez chuti. Pak byly skubankky s maslem (po vasem myslim sulanky:) a taky nebyly vubec dobre, nechutnaly ani po bramborach. Tak nevim, kde byla chyba. Byla jsem tam i driv a bylo to fajn.

    OdpovědětVymazat
  7. Kavárenskopovalečosaurus2. listopadu 2011 v 14:27

    Arion: když vy máte těch dobrejch kaváren v Brně víc, než my v Praze a navíc daleko blíž u sebe, tak se nedivte, že i když vám je přejem, tak stejně závidíme a nejradši bysme vám nějakou přetáhli.

    OdpovědětVymazat
  8. Kytka: Ja ti nakonec nevim, jak to s tema kavarnama v Brne, je jich tam spousta krasnych s fajn atmosferou, ale prijde mi, ze skoro vsude se stridaji brigadnici, coz ma na kavu uplne fatalni vliv. Kdybych mela sestavitnejaky zebriicek, coz jsem puvodne chtela, byla bych asi v uzkych. Doufam, ze mi orientak umozni udelat si nejaky definitivni nazor.

    OdpovědětVymazat
  9. Potvrzuji jako ucastnik obeda La Bouchee (za kupon touto cestou dekujeme coq au vin), fakt to nebylo nic moc. Zoufale nedochucene a hlavne nedosolene. Svetlym bodem byla ta jatra :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Něconěco-saurus:-): Myslím, že je to přesně tak, jak psala Kačka Žvýkačka - tedy bezpochyby je tady mnoho kaváren s duchem a atmosférou, o tom žádná. Ale jak je to s kvalitou...tam, kde můžete vždycky vsadit na jistotu,, je docela poskrovnu.(když někam beru návštěvu, řeším to vždycky Park Lane, to je pro mě zatím synonymem jistoty:) A to, že jsou všechny blíž u sebe- no možná to bude tím, že Brno je decánko menší než Praha...a ne vždycky je to plus, neb to znamená, že na kafe vždycky musíte do města, tedy docela daleko od "obytných" částí města, a domů se pak jezdí přes hodinu. Docela bych brala i nejakou "necentrální":-)

    OdpovědětVymazat
  11. jednababapovidala3. listopadu 2011 v 0:44

    LBC si prý chystají něco poblíž Pařížské, tak třeba to bude zrovna Kaprovka :-)

    OdpovědětVymazat
  12. 1baba: Parada, tak to ja zatim vypoved davat nebudu, do Parizske a okoli si rada dobehnu :)

    OdpovědětVymazat
  13. Arion: Dobrý den, nepomůžete mi sestavit "žebříček" baristů ve Spolku? kava(dot)zespolku.cz

    OdpovědětVymazat