čtvrtek 9. června 2011

Bezový update

Pro velký úspěch s bezinkovým sirupem, jsem tentokrát očesala bezy u obory Hvězda. Je jich tam spousta, je to daleko od silnice a ještě jsem se mohla dojímat při představě, jak tudy v roce 1620 kráčely dějiny. Měla jsem štěstí, bez byl ještě v dobré neodkvetlé kondici, takže jsem natrhala plnou plátěnku.








Kromě bezu jsem ještě natrhala na zahradě mátu a meduňku, jak mi poradila Ditta (koukněte na její blog, bude se vám líbit). Další várku sirupu jsem tedy rozdělila na poloviny a půlku udělala s meduňkou a půlku s mátou. Obou bylinek jsem tam dala 2 opravdu velké hrstě. Oproti původnímu receptu jsem navíc přidla do každé várky jednu limetu a ubrala půlku citrónu.

Výsledek je velmi uspokojivý, chuť bylinek sice není tak výrazná, jak jsem čekala, ale uklidňující vliv meduňky a blahodárné účinky máty na trávení se určitě dostaví. Včera jsem taky hledala na internetu účinky černého bezu a dozvěděla jsem se, že podporuje pocení. Vypadá to, že budu muset konzumaci omezit :), ačkoliv v tomhle počasí to ani nemusí být bezem.

Takže holky a kluci, kteří ještě nemáte uvařeno, vlítnětě do bezu někde na výše položených místech, protože už začal odkvétat a pak by vám mohlo být líto, že nemáte zásoby sirupu!

9 komentářů:

  1. Holka co nema navareno, si koupila v IKEA lahev a doufa, ze jeste najde nejakej bez... :-) Ty uz tech sirupu musis mit hektolitr :-D
    Lucie (Chez Lucie)

    OdpovědětVymazat
  2. Lahve z Ikea jsou zaklad :), uzaver vydrzi a polohu nalezato, ale za tim bezem uz si budes asi muset nekam vysplhat nebo najit neco ve stinu. Ja udelala odhadem tak 8 litru, ktere poctive rozdavam. Zajimavy je, ze kdyz si zajemci muzou vybrat, vsichni chteji uklidnovaci medunku a pritom ta mata je takova dobra. Mozna bychom k podnikani v macarons mohly pridat i sirupy pro Hemingway a treba je udame i v Cafeteru a Salku :), holka, co ma sice navareno, ale v praci ji to moc neba.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak já jsem dnes konečně naložila první várku (3 litry) s meduňkou. U nás ještě bez je a ani není moc odkvetlý. Snad mi to vyjde ještě na dvě várky. Co se týče lahví, tak kromě takových těch od vincentky a od rumu, používám od piva Bernard. Sice není vidět dovnitř, ale uzávěr funguje spolehlivě.
    Taky se dá udělat sirup ze zralých bezinek. Tady jsem pár let měla smůlu - když je suchý podzim, tak bezinky jsou vysušené a když je podzim tak akorát, ochořím a bezinky stačí opadat. Tak snad letos konečně.....

    OdpovědětVymazat
  4. Ditta: Na lahve od Bernardu jsem taky myslela, nakonec jsem dopila zbytky nejakych alkoholu a v Ikea koupila 2 lahve na "darkove baleni". Doufam, ze se ze me nestane baba korenarka, vareni sirupu me nejak chytlo. Ted jsem jeste videla u Aji: http//mlsnijazykove.blogspot.com/ recept na sirup z rebarbory a nevim jestli odolam ho nezkusit.

    OdpovědětVymazat
  5. S tou rebarborou nevím. Ta je nejlepší v podobě koláče nebo zavařeniny, ale to je jen můj dojem. Taky se blíží svátek sv. Jana a to už má rebarbora v sobě hodně kyseliny šťavelové. Když by si pak někdo dal tenhle sirup a měl na ni alergii tak ..... Na druhou stranu, když to jeden nevyzkouší, nemůže vědět, zda to stojí za to.
    Já se chystám na zázvorový sirup, který se teď dá dělat kdykoliv a ještě se do něj dá přihodit nějaké to koření.

    OdpovědětVymazat
  6. Ditta: Ja uz mam tu rebarboru v lednicce pres tyden, tak potiz s kyselinou snad nebude, ale musim s ni neco podniknout. Nakonec jsem vymyslela, ze zkusim udelat rebarborovo-jablecny tarte tatin, myslim, ze by mohl fajn.

    OdpovědětVymazat
  7. Kláro, to bude asi nejlepší volba. Taky bych si dala :-))

    OdpovědětVymazat
  8. Ten rebarborovej sirup jsem předloni dělala a byl dobrej. kluk, kterej by měl jít překládat a ne číst blogy

    OdpovědětVymazat
  9. Kytka: ja myslim, ze cteni blogu by melo byt v pracovni dobe povolene, navic ty si to muzes povolit sam :). Holka, co musi po 8 letech zacit delat time sheety a nejak nevi, do ktere kolonky cteni blogu patri. Potiz je v tom, kdo za nas udela tu praci...

    OdpovědětVymazat